Krkonošská lyžařská magistrála - napříč Krkonošemi

V Krkonoších najdete více než 540 km upravovaných běžeckých stop. Krkonošská lyžařská magistrála prochází celými Krkonošemi. Centrální část má 71 km a trasy najdete od Harrachova až po Žacléř. Dělí se na několik etap.

|Krkonošská magistrála

Popis trasy

Krkonošská lyžařská stezka se značí červeně. Modře se označují závodní tratě a turistické tratě mají značení zelené. Začátek Krkonošské magistrály se nachází v Harrachově odkud vede kolem Mumlavy směrem ke Krakonošově snídani a zde uhýbá směrem doleva k Vosecké boudě. Dále pokračuje ke křižovatce U čtyř pánů na Zlaté návrší až k Vrbatově boudě což je nejvyšší bod trasy s nadmořskou výškou 1400m.n.m.. Poté vede cesta na Horní Mísečky po zasněžené silnici, odtud vedou dvě cesty do Špindlerova Mlýna jedna z nich je po modré sjezdovce a ta druhá vede po vyhlídkové cestě na svahu Medvědína. Skrz město vede trasa do lyžařského areálu Svatý Petr a odtud dále pokračuje přes Krásnou pláň, Klínové boudy na Rozcestí okolo Dvorské boudy ke svahu Liščí hory dále k Lesní boudě a horní stanici lyžařského vleku Zahrádky v Peci pod Sněžkou. Odtud dále stoupá magistrála přes Lučiny od Kolínské boudy na Černou horu a poté na pokračuje na Velké pardubické boudy, Modré Kameny a Krausovy boudy. Z tohoto místa dále vede přes Weissovy domky do Horního Maršova odtud směrem k Rýchorské boudě, po hraničním hřebenu a Celní cestě do Horních Albeřic, k Lysečinské boudě a skrz Cestník až na Pomezní boudy v Malé Úpě. Z Býchor je možnost vydat se do Žacléře.

Body trasy

Harrachov – Krakonošova snídaně – Vosecká bouda – křižovatka U čtyř pánů – Vrbatova bouda – Horní Mísečky – Špindlerův Mlýn – Skiareál Svatý Petr – Krásná pláň – Klínové boudy – Rozcestí – Dvorská bouda – Liščí hora – Lesní bouda – Pec pod Sněžkou – Lučiny – Kolínská bouda – Černá hora – Velké pardubické boudy – Modré kameny – Krausovy boudy – Weissovy domky – Horní Maršov – Rýchorská bouda – Horní Albeřice – Lysečinská bouda – Pomezní boudy v Malé Úpě – Žacléř

Náročnost

Celých 71 kilometrů je určeno spíš fyzicky zdatným a zkušeným běžkařům. Pro méně zdatné je lepší zvolit jen některou z částí Krkonošské magistrály.