/album/a92/img-0033-jpg1/

Bobová dráha

Kozí Hřbety

Lanová dráha Špindlerův Mlýn, Svatý Petr - Pláň

Ze Špindlerova Mlýna vás na vrcholy hor vyveze lanová dráha RWE line Svatý Petr. Během jízdy vám nabídne krásný výhled do údolí i do celého kraje.

O lanové dráze

Lanová dráha Špindlerův Mlýn (Svatý Petr) – Pláň byla uvedena do provozu v roce 1947. Původní lanovka byla jednosedačková s délkou 1050 m, která byla v letech 1963 – 1964 prodloužena o 300 m a roku 1987 upravena na čtyřsedačkovou. Po dalších úpravách a rekonstrukci je současná moderní lanovka šestisedačková.

Vzhůru k výškám

Lanovka míří do nejvyhledávanějšího areálu, kde se konává řada velkých sportovních akcí. Stoupá vzhůru na Horní Planinu do výšky 1198 m n. m. Její trasa je dlouhá 1579 m a za hodinu přepraví až 2400 osob. V cíli na lyžaře v zimě čekají upravené sjezdovky, od dlouhé široké modré určené zejména začátečníkům, po adrenalinovou černou FIS World Cup, vyhledávanou zkušenými lyžaři. V létě je horní stanice lanovky ideálním výchozím místem pro výlety a turistické túry. Na výběr je několik značených tras a dolů lze sejít i naučnou stezkou. Na vrcholu stojí příjemná panoramatická restaurace Na Pláni s vyhlídkovou terasou, odkud uvidíte na děti, které si mohou pohrát na novém dětském hřišti. V areálu Svatý Petr můžete využít ještě lanovku Svatý Petr – TS2 v délce 940 m, a Hromovka, jejíž trať je dlouhá 1409 m.

Kudy k lanovce?

Od Prahy po D10 na Mladou Boleslav a dále směr Jičín – Vrchlabí – Špindlerův Mlýn, nebo po D11 směr Poděbrady a dále přes Jičín a Vrchlabí.
Od Liberce a Jablonce nad Nisou směr Harrachov.
Z Trutnova a Hradce Králové směr Vrchlabí – Špindlerův Mlýn.

Občerstvení ve městě i ve výšce na terase s výhledem

U horní stanice lanovky v restauraci Na Pláni, v restauracích ve Špindlerově Mlýně.

Ceník jízdného

Provozní doba

Zimní  8.30 – 16.00 hod.
Letní   8.00 – 12.00 a 13.00 - 18.00 hod.

Parkování

Parkoviště u sedačkové lanovky Hromovka za čerpací stanicí pohonných hmot. V provozu je denně 7.00 – 22.00 hod.

Kontakt

www.skiareal.cz

TIP NA VÝLET

Od horní stanice na Pláni si udělejte výlet k Labské vodní nádrži. Od lanovky půjdete po modré TZ k Boudě na Pláni a od ní k rozcestí U Krásné pláně. Tady přejdete na zelenou značku, která se točí vpravo a dovede vás k rozcestí Nad Michlovým mlýnem. Podél Dřevařského potoka dojdete k  mlýnu, kde je Infocentrum Krkonoš, stočíte se vpravo a stále po zelené dojdete až k přehradě, která vám z hráze nabídne pěkný pohled na vodní hladinu. Cesta je dlouhá asi 7 km.