/album/fotogalerie-bezkarska-trasa-rychory/rychory-jpg1/

Poloha na mapě

Běžkařská trasa Rýchory

Začátek této trasy je u autobusového nádraží z východiska turistických cest. Ze začátku se jde pěšky po společné zelené a žluté značce po tzv Růženině cestě

Popis trasy

Tato cesta, která vede vilkovou zástavbou a potom strmě stoupá lesem na rozsáhlé louky s úžasnými výhledy na Sněžku okolo studijní plochy KRNAPu až k místu, kde zelené značení bude pokračovat vlevo a žluté stoupá přímo strmě lesem. Zde se doporučuje podle stavu sněhu a připravených stop pokračovat nejprve po zelené a zhruba po jednom kilometru odbočit vpravo a pokračovat ve stoupání po široké lesní cestě, která se po necelém kilometru opět spojí se žlutou stezkou. Je také možnost vydat se z křižovatky u studijní plochy KRNAPu rovnou po žluté stezce, ale tato cesta je poměrně úzká vede vzrostlým lesem a lyžařské stopy když tu nějaké jsou nebývají v dobrém stavu. Obzvláště pokud se tato cesta využije i pro návrat z projížďky je tento úsek celkem nebezpečný. Výstup po žluté značce vede k horské silnici tzv. Vojenské cestě, která se napojuje  zprava. Odtud se dále pokračuje po modré značce, po levé straně se bude míjet lovecká bouda Pašovka a zhruba po jedenapůlkilometrovém stoupání se dorazí na hřeben Kutná - rozcestí. Dále cesta pokračuje na Rýchorskou boudu, která je vzdálená 500 metrů.

Zde přijde rozhodnutí zda se vrátit na Kutnou a vydat se nějakou  z dalších tras k místům odkud bude zapotřebí vrátit se do Svobody nad Úpou pomocí nějakého dopravního prostředku. Mezi této možnosti patří buď sjezd do Žacléře a nebo jet po hranicích ve směru k Lysečinské boudě a poté až na Horní Malou Úpu. Pokud se rozhodneme nevracet se na Kutnou je zde jenom jedna možnost jak pokračovat dál a to sjezdem po žluté značce ve směru Maršov. V těchto místech je třeba si dát pozor na rolbu, kterou je možné potkat. Touto cestou lze dojet do Maršova a odtud do Svobody dojít pěšky či autobusem nebo zhruba dvoukilometrovým sjezdem dojet na křižovatku v lese, kde je umístěna značka se zákazem vjezdu cyklistům. ( Může se stát, že se křižovatka přejede, což se pozná podle toho, že se vyjede ze souvislého lesa na louky nad Horním Maršovem v tomto případě je potřeba se vrátit zhruba 100 metrů zpět na křižovatku ). Na křižovatce je zapotřebí odbočit prudce vlevo a pokračovat lyžařkou stopou po úbočí Rýchor. Cesta vede hezkou lesní cestou s občasnými kratšími výstupy a sjezdy v délce 2,5 km, až k místu kde se bude křižovat se zelenou stezkou, která vede opět na křižovatku za studijní plochou KRNAPu. Z této křižovatky vede trasa po Růženině cestě zpět do Svobody nad Úpou. Návrat od Rýchorské boudy po zelené trase není vhodný vede zde pouze úzká lesní pěšina, která v některých místech celkem prudce klesá a sjezd je nebezpečný.

Body trasy

Růženina cesta – studijní plocha KRNAP – Vojenská cesta – lovecká bouda Pašovka – hřeben Kutná rozcestí – Rýchorská bouda – Svoboda nad Úpou