/album/a122/maly-sisak-jpg/
/album/a122/malysisak-jpg/

Poloha na mapě

Malý Šišák - Špindlerův Mlýn, Krkonoše

Skalnatý vrchol Malý Šišák leží na Slezském hřbetu na hranicích s Polskem. Jeho vrcholem prochází státní hranice s Polskem a po severním svahu vede cesta Česko-polského přátelství.
maly_sisak

O Malém Šišáku

Hora výrazně kupovitého tvaru leží asi 4 km severovýchodním směrem od Špindlerova Mlýna. Ačkoliv se nazývá Malý Šišák, je o 16 metrů vyšší než Velký Šišák, ležící na polské straně o několik kilometrů dál. Vrcholem Malého Šišáku prochází státní hranice s Polskem a po jeho severním svahu vede cesta Česko-polského přátelství. Vrch hory je holý a spolu s úbočími je pokrytý kamennými moři a odolnou kosodřevinou. Zatímco západní a východní svahy Malého Šišáku jsou poměrně mírné, severní a jižní strana se svažuje prudce dolů. Na severu spadá do údolí říčky Podgórna, na jihovýchodní straně do hloubky  Čertova dolu  s Čertovou strouhou.  Nejhezčí pohled na horu nabízí směry od východu - ze Slezského sedla se Špindlerovkou, od Dívčích kamenů a z návrší Čihadlo (1213 m.).

Přístupnost

Výstup na samotný vrchol Malého Šišáku není povolen, neboť se nachází v I. zóně KRNAP a nevede k němu značená turistická cesta. Lze jej obejít po polské straně červeně značenou Cestou česko-polského přátelství. Výchozím bodem je Špindlerův Mlýn, odkud vede modrá TZ k rozcestí Pod jeleními boudami. Z rozcestí budete pokračovat po zelené značce do Slezského sedla a dále po žluté na Špindlerovku,  kde přestoupíte na červeně značenou Cestu česko-polského přátelství.  Na Špindlerovku jezdí i kyvadlová autobusová doprava ze Špindlerova Mlýna.

Občerstvení

Ve Špindlerově Mlýně a v restauraci Špindlerovy boudy.

Provozní doba

Celoročně přístupné s ohledem na aktuální stav počasí.

Parkování

Parkoviště ve Špindlerově Mlýně a u Špindlerovy boudy. Cesta ke Špindlerově boudě je celoročně upravována.

TIP NA VÝLET

Zamiřte po červené značce ke Špindlerově boudě a odtud pokračujte přes rozcestí U Petrovy boudy k vyhlídce Dívčí kameny. Tvoří ji výrazná žulová skaliska se suťovými a balvanovými poli. Vrcholová skaliska, vysoká až 8 m, stojí z velké části na polské straně a odkrývají krásné panoramatické výhledy.