/album/fotogalerie-okruh-zalskou-rozsochou-benecko/benecko-jpg1/
/album/fotogalerie-okruh-zalskou-rozsochou-benecko/benecko-3-jpg/

Poloha na mapě

Okruh Žalskou Rozsochou – Benecko

Na tomto okruhu vás čeká celkové převýšení 348 metrů a celkové klesání 821 metrů. Trasa je to velmi pěkná vedoucí v nádherné krajině Krkonoš.

Popis trasy

Startovním a zároveň i cílovým místem této trasy je Špindlerův Mlýn. Pro snazší začátek běžeckého výletu  je dobré nechat se vyvézt lanovkou na Medvědín a odtud se vydat na cestu směrem na Horní Mísečky. Pro ty co chtějí sportovnější variantu vede cesta ze Špindlerova Mlýna na Horní Mísečky což je asi 1,5 km a 325 výškových metrů navíc. Z Horních Míseček vede trasa zhruba po vrstevnici svahu hory Mechovinec ve výšce 1074,4m.n.m na první vrchol cesty zvaný Žalské rozsochy a kolem Kozlího hřbetu. Odtud bude cesta lehce klesat a stoupat po západním svahu Černé skály (1 038,6m.n.m.) až na Janovu horu (975,5m.n.m.). Z Janovy hory cesta klesá ke koňské farmě Hucul. Před dalším výstupem po Bucharově cestě na Janský vrch (924,7m.n.m.) je možnost se na rozcestí Na rovince občerstvit a nabrat síly.

Po výstupu na Jánský vrch přijde opět klesání po Bucharově cestě s tím, že zhruba po  kilometru je odbočka doleva na Velbloudí cestu, která vede okolo Předního a Zadního Žalého v délce 8 km. Dle místního označení se jí říká Cesta milenců. Po ní dále pokračuje cesta traversem přes Žalský kozí hřbet až nad Dumlichův důl. Než cesta protne lyžařský areál v Herlikovících je třeba ostře odbočit doleva sjet nad Andělskou horu a vrátit se směrem k Žalskému kozímu hřbetu kde se bude opět střídat klesání a stoupání až na rozcestí Na rovince. Odkud dále vede trasa východním úbočím Šeřína (1026m.n.m) nad budní enklávou Čerstvá Voda, skrz Třídomí  (na vidlicovém rozcestí je potřeba držet se vpravo) k potoku Honzova strouha. Cesta pokračuje enklávou Labská – Krausovy Boudy (zde je potřeba opatrnosti mezi chalupami vede sjezdová trať) lesem až do Bedřichova. Je možné si trasu zkrátit vynecháním okruhu z rozcestí Na rovince přes Janský vrch a zpět téměř o 9 km.

Body trasy

Špindlerův Mlýn – Horní Mísečky – úbočí hory Mechovinec – Kozli hřbet – Janova hora – farma Hucul – rozcestí Na rovince – Janský vrch – Přední a Zadní Žalý – Dumlichův důl – Andělská hora – Na rovince – úbočí Šeřína – Čerstvá voda – Třídomí – Honzova strouha – Bedřichov