Poloha na mapě

Pojizeřím od Českého ráje po Krkonoše

Mikroregion Pojizeří připravil pro všechny příznivce cykloturistiky řadu cyklotras, které se napojují na území krásné krajiny Českého ráje a Krkonoš. Vydejte se na okružní jízdu z Benešova u Semil, která vás provede krásnými kouty této malebné krajiny.

Popis trasy

pojizeri-belaTrasa začíná v Benešově u Semil, odkud pojedete po značené cyklotrase č. 4174. Cesta míří do Příkrého, kde protíná hlavní silnici a sjíždí do údolí říčky s neobvyklým názvem Vošmenda na křižovatku pod obcí Bozkov. Za touto křižovatkou stále po stejné cyklotrase č. 4174 vás bude čekat úsek stoupání, jenž vás přivede do Bozkova. Z Bozkova budete pokračovat na silnici nad Jesenným, kde se stočíte vpravo na cyklotrasu č. 4173. Projedete obcí Roztoky u Semil, kde na Staroveském potoku stojí starý potoční mlýn s přístupnou expozicí. Dojedete za Helkovice, kde se dáte vpravo a užijete si krátký úsek po silnici II. třídy společně s cyklotrasou č. 4170. Budete se držet stále trasy č. 4173, která vás brzy nasměruje vlevo, do Roprachtic. Odtud trasa stoupá na hřbet Čertovky, která nabízí moc pěkný výhled na západní Krkonoše. Poté následuje sjezd do Dolní Sytové, ve které se u zvoničky dáte doleva na silnici II. třídy. Po chvíli jízdy uhnete vpravo na peřimovský most, který překlenuje řeku Jizery a je známou technickou památkou. Držíte se stále cyklotrasy č. 4173 a projedete po ní Peřimovem a Mříčnou. Na křižovatce za touto obcí sjedete doprava na cyklotrasu č. 4171 a šlápnete do pedálů směrem na Libštát. V půli trasy zvolníte a odbočíte za značené trasy do Bělé. Úsek vás seznámí s pěkným klidným údolím Olešky a poté vás vrátí do Libštátu opět na trasu č. 4171. Budete pokračovat po památném mostě přes řeku Olešku a vaše kolo bude mířit na okraj Lomnice nad Popelkou. Tady se odbočíte vpravo na již vám známou trasu č. 4174, po které pojedete přes Stružinec do Košťálova. Za mostem přes Olešku zamíříte vpravo na hlavní silnici, ze které se po chvíli stočíte vlevo. Tady na vás čeká namáhavé stoupání. Další krátký úsek cesty mezi Čiváskami a Valdicemi vede souběžně s cyklotrasou č. 4175. Držte se stále trasy č. 4174, po které se dostanete do Bystré nad Jizerou a sjedete k Jizeře do Loukova. U mostu si můžete udělat zastávku a navštívit zdejší Muzeum techniky. Poté vás čeká závěrečný úsek cesty, kdy za mostem odbočíte vlevo a trasou č. 4174, která tu vede společně s trasou č. 4170, se vrátíte do Benešova u Semil. Většina tohoto pěkného okruhu vede po asfaltových silnicích, některé úseky prochází po polních cestách. Trasa je tak vhodná zejména pro trekkingová kola.

Trasa na mapě

zdroj: pojizeri.cz

Přístup

Autem od Železného Brodu do Semil po silnici II. třídy č. 292, ze které na kruhovém objezdu sjedete směrem na Benešov u Semil.

Občerstvení na trase

V Benešově u Semil v restauraci Slunce, v Bozkově ve stylové restauraci historické chalupy Dřevěnka, v Libštátě v restauraci Kulturní dům (v pondělí zavřeno), v Roztokách u Semil v rodinné hospodě U Pecháků, v Mříčné v restauraci Buranka.

Parkování

Volně v obci.

Kontakt

www.pojizeri.cz

Tip na výlet

Zastavte se v obci  Bozkov , kde můžete vystoupat na  vyhlídkovou kostelní věž  s nádhernými výhledy do kraje. Poté co projedete kolem parkoviště, vás cesta přivede ke směrníku k Bozkovským dolomitovým jeskyním, které jsou největšími svého druhu České republiky. Pokud se rozhodnete pro jejich prohlídku, počítejte, že vám zabere asi 40 minut.